محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

تفاوت هاست دانلود با هاست معمولی چیست؟

در وب‌سایت‌هایی که فایل‌ها و مطالب زیادی برای دانلود وجود دارد از هاست دانلود استفاده می‌شود، مثلا اگر شخصی بخواهد، برنامه‌ها و مدیا‌های زیادی برای دانلود و استفاده در اختیار کاربران قرار دهد، احتیاج به فضای زیادی در هاست سایت دارد. اگر از وب‌سایت‌های معمولی برای این کار استفاده بکند هزینه بسیار زیادی را در پی دارد و اصلا به صرفه نیست، حال خرید هاست دانلود بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

با خرید هاست دانلود می‌توانید علاوه بر بحث مالی که باعث صرفه جویی می‌شود، از نظر فنی نیز باعث افزایش سرعت سایت  بشوید.

 

هاست دانلود

در صورتی که اکثر فایل‌های درج شده در سایت، حجمی بیشتر از ۲۰ مگابایت دارد باید از هاست دانلود استفاده بکنید، از این مدل خاص برای میزبانی فایل‌ها بهره می‌برند. برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های زیاد بابت هاست‌های اشتراکی در آینده، باید هم اکنون از هاست دانلود بهره ببرید. در صورتی که فایل‌های آپلود شده شما در سایت زیاد اما حجم هر کدام کم‌تر از ۲۰ مگابایت است نیازی به هاست دانلود ندارید.

هاست دانلود یا سرور مجازی یا سرور اختصاصی

سرورهای مجازی و اختصاصی، سرعت بالاتری در دانلود ارائه می‌دهند؛ اما استفاده از آن‌ها به تخصص نیاز دارد. و احتمالا کاربران معمولی برای استفاده از آن‌ها به مشکل می‌خورند، هاست دانلودی دستورالعمل راحتی دارد و برای استفاده از آن به اطلاعات برنامه نویسی نیازی نیست.

خرید فضای مناسب برای وب سایت با هاست دانلود

حجم و فضای مناسب با نیاز سایت

اکثر هاست‌ها قابلیت تغییر حجم پس از خرید را دارند. پس منطقی‌تر است متناسب با نیاز حجمی خود، هاست خریده و پس از افزایش نیاز و حجم مصرفی، با پرداخت هزینه، حجم هاست خود را افزایش دهید.

پهنای باند مورد نیاز هاست دانلود

پیشنهاد می‌شود برای استفاده از هاست دانلود حتما از پهنای باند نامحدود بهره ببرید، هرچند که اکثر هاستینگ،‌ پهنای باند نامحدود یا بسیار زیاد را ارائه می‌دهند؛ ولی اگر پهنای باند محدود داشته باشید در آینده به مشکل بر‌می‌خورید.

پاسخگویی همزمان هاست دانلود در تعداد بالای دانلود

مطمئنا شما با مشکل دانلود از یک سایت بزرگ مواجه شده‌اید؛ مشکلاتی مانند کندی سرعت و یا حتی قطع دانلود. برای جلوگیری از این مشکل، شما باید هاست دانلودی را خریداری کنید که در هنگام استفاده و دانلود هم‌زمان به مشکل برنخورد و بتواند پاسخگوی کاربران سایت باشد.

پشتیبانی هاست دانلود از  FTP

این ویژگی باعث می‌شود تا شما بتوانید یک اکانت در هاست دانلود بسازید، که کمک می‌کند به‌صورت غیرمستقیم از برنامه‌هایی مانند Filezilla برای آپلود استفاده کنید؛ یا از طریق پنل مدیریت وردپرس خود، به صورت مستقیم و با استفاده از پلاگین Upload To FTP  فایل آپلود کنید.

نسخه پشتیبان از هاست (بک آپ)

هاست‌های دانلود که میزبان فایل‌ها هستند به طور کلی به مشکلی بر نمی‌خورند و می‌توان با خیال راحت از آن استفاده کرد. به دلیل این که حجم هاست دانلود‌ها بسیار زیاد است، بک آپ گرفتن از آن‌ها اصلا به صرفه و منطقی نیست؛ اما اگر بخشی از فایل شما بسیار مهم است، می‌توانید به صورت مجزا برای آن‌ها، هاست در نظر گرفته و نسخه پشتیبان را بر روی آن قرار دهید.

تفاوت هاست دانلود با هاست معمولی

اصلی‌ترین تفاوت هاست‌ دانلود این است که:

·       در اجرای زبان‌های برنامه‌نویسی مانند PHP یا ASP ناتوان هستند.

·       ویژگی بک آپ گیری دوره‌ای ندارند.

·       از لحاظ قیمت نسبت به حجم ارائه شده، نسبت به هاست‌های اشتراکی بسیار مقرون به صرفه هستند.

·       به دلیل این که هاست دانلود سیستم بک آپ گیری خود را ندارد، عملیات بک آپ گیری باید به صورت دستی توسط خود افراد انجام شود.

هاست دانلود و هاست وب در کنار هم

می‌توانید از هاست وب در کنار هاست دانلود، به طور همزمان استفاده کنید. منطقی است که اطلاعات مهم و اصلی خود را در هاست وب قرار داده که امنیت بیشتر و قابلیت بک آپ گیری دارد، و فایل‌هایی که حجم بالایی دارند را در هاست دانلود قرار دهید تا باعث صرفه‌جویی در هزینه هاست سایت خود بشوید.