محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

چگونه یک مشاور تحصیلی خوب باشیم راه عالی


چگونه یک مشاور تحصیلی خوب باشیم

سلام به همه عزیزانی که این مقاله را می خوانند. امیدوارم روزها مطابق میل شما باشد و روزها مطابق میل شما باشد. اگه اونجا نیست خودت درستش میکنی امروز، در این مقاله، می‌خواهیم به یک موضوع بسیار جست‌وجو و تکراری در بین مبتدیان و مبتدیان بپردازیم، و آن چیزی نیست جز اینکه چگونه یک مشاور تحصیلی خوب باشیم. ممکن است سوال شما این باشد که مهارت های فنی و تخصصی مشاور تحصیلی چیست؟ چگونه مشاوره تحصیلی بدهیم؟ راه مشاور شدن در کنکور چیست؟

به عنوان فردی که زمانی دانشجو بوده و هنوز هم به عنوان مشاور علمی کار می کند. من سعی می کنم تمام تجربیات و اطلاعاتم را در اختیار شما بگذارم که قابل تعمیم باشد.

چگونه مشاور تحصیلی خوبی باشیم؟

برای اینکه یک مشاور پذیرش خوب و مشاور تحقیقاتی حرفه ای باشید، باید موارد خاصی را در نظر بگیرید. "مشاور تحصیلی بودن به چه معناست؟" برای پاسخ به این سوال، نکات جامع و جامعی را بیان کرده ام که می توانید از آنها برای بهبود و توسعه مهارت های خود استفاده کنید.

ویژگی های یک مشاور تحصیلی خوب

مطالعه عمیق محتوای مشاور تحصیلی:

در مورد سامورایی، شمشیر او مقدس و نشکن است. برای اینکه یک مشاور تحصیلی خوب باشد، مطالعه و کتاب باید مقدس و جدانشدنی باشد و بهترین راه های مطالعه را بداند. زیرا پند دادن بر اساس دانش است و علم با آموختن به دست می آید. بله، یادگیری مستقل مقوله وسیعی است و محدود به کتاب و مطالعه نیست. اما علیرغم پیشرفت زیاد تکنولوژی و اینترنت، بهترین و عمیق ترین راه مطالعه و یادگیری، روش سنتی آن است، یعنی. کتاب ها زیرا مسائل مختلف را بررسی و تبیین می کند و در نهایت نتیجه ای به ما می دهد که اجباری نیست و صرفاً اشتراک علم و اطلاعاتی است که به راحتی در رسانه های دیگر یافت نمی شود.

به جرات میتونم بگم مشاوری که همیشه به روز نیست یا به روز نیست باید استعفانامه اش رو امضا کنه و بره سراغ کار دیگه. زیرا امروزه علم بسیار سریع است و ما باید با آن همراه باشیم. بدون ستایش گفتن؛ اگر به روز نباشید، نمی توانید با دانش آموزان تعامل داشته باشید. یا در بهترین حالت تعامل مثبت و کارآمدی داشته باشید. برای مشاور خبر خوبی نیست، دانش‌آموزان امروزی به دلیل توانایی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مهم‌تر از آن، کنار گذاشتن کلیشه‌ها و سنت‌های غلط قدیمی جرأت می‌کنند همه چیز را زیر سوال ببرند. این مشکل ممکن است گاهی شما را آزار دهد و پاسخ شما برای آنها مهم و موثر باشد. حتی اگر نمی توانند به شما برسند.

ویژگی های یک مشاور تحصیلی آگاه:

به نظر من مهمترین ویژگی هر انسانی در زندگی اجتماعی و تعامل با دیگران میزان درک و خویشتن داری اوست. صرف نظر از بحث مشاوره، همه ما انسان ها به کسانی نیاز داریم که ما را درک کنند تا بتوانیم خستگی ها و زخم هایی را که جامعه در طول روز برای ما به ارمغان می آورد، بحث کنیم و با آنها در میان بگذاریم. ما از آنها مرهمی به نام صلح و عشق دریافت می کنیم. حال اگر در جایگاه مشاور تحصیلی باشید با دانشجویانی روبه رو می شوید که احتمالا برای اولین بار به این شکل و در این حجم با فشار زندگی مواجه می شوند. شاید این خوشبینانه ترین حالت باشد. چون ممکن است پدر و مادرش را از دست داده باشد، ممکن است اوتیسم خاص داشته باشد، اعتیاد یا بحران اجتماعی داشته باشد و غیره، همه اینها مستلزم این است که شما این را بفهمید، اما ایجاد حس تفاهم و اینکه در مورد دیگری چه کنیم. طرف؟

بیایید با تمام وجود به او گوش دهیم: بیایید از جای خود بلند شویم و به سمت او برگردیم، لبخند بزنیم، ملایم باشیم و بوی خوبی بدهیم، به هیچ وجه در گفتگویش دخالت نکنیم، فضایی آرام برای او فراهم کنیم. عوامل تداخلی مانند تلفن همراه یا قرار دادن در یک پوشه با هم. در مجموع آنچه ذکر شد ساده ترین و مطمئن ترین راه برای ایجاد حس آگاهی و برای دانش آموزان است.

* اصلا؛ تاکید می کنم در هنگام مشاوره هیچ گونه استفاده از تلفن (پاسخگویی به پیام، بازی با تلفن همراه، پاسخگویی به تماس و ...) مجاز نیست زیرا این کار پیامدهای منفی زیادی دارد که مهمترین آن احساس بی اهمیتی برای دانش آموز است.

برای اینکه شنونده خوبی برای مشاور تحصیلی باشید:

یک مشاور باید مدت ها قبل از تبدیل شدن به یک مشاور خوب، شنونده خوبی باشد. زیرا هرچه بیشتر با دقت گوش دهید، امتیاز بیشتری برای تجزیه و تحلیل به دست می آورید که در نهایت منجر به مشاوره بهتر می شود. حال سوال این است که چگونه شنونده خوبی باشیم؟ راه حل های ساده ای وجود دارد که مهم ترین آنها رها کردن یا کاهش ترافیک ذهنی است که در انجام کارهایی مانند مدیتیشن بسیار مفید است.

راه حل دوم ایجاد محیطی آرام و امن برای ابراز وجود دانش آموزان در آرامش است.

بدون قضاوت:

متأسفانه بی عدالتی به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ما تبدیل شده است. اما راه هایی برای بهبود آن وجود دارد که از حوصله این مقاله خارج است. اما آیا می توانید به ما بگویید که چگونه وقتی این حجم از اطلاعات را از یک شخص می گیریم، ناخودآگاه او را قضاوت نمی کنیم؟ پاسخ این است که شاید واقعاً نتوانیم. اما حداقل چند کار وجود دارد که باید انجام دهیم تا کمترین مشکل را پیدا کنیم. به عنوان مثال، هنگامی که دانش آموزی در مورد مشکلات خود صحبت می کند یا از وضعیت خوب خانواده اش صحبت می کند. می توانید به خود بگویید که کار بسیار دشواری در پیش رو دارید یا غیر قابل تعمیر است که برای رابطه آینده بین شما و دانش آموزتان بسیار مخرب است. بهتر است به جای ایجاد چنین فرضیاتی در ذهن خود تلاش بیشتری کنید یا به راه حل های مثبت فکر کنید و یا حتی اگر احساس نیاز می کنید با سایر همکاران مجرب یا کارشناسان سطح بالاتر مشورت کنید. این نوع رفتار نه تنها رابطه شما و دانش آموزتان را قوی تر و قوی تر می کند، بلکه باعث می شود از تلاش و تلاش احساس ارزشمندی و رضایت کنید.

مرزهای مسئولیت یک مشاور تحصیلی خوب را بشناسید:

شناخت حدود و قوت هر کس در هر سن و نقشی لازم و ضروری است. اما در برخی نقش ها و موارد، بحث واقعاً حیاتی است. به عنوان مثال برخی از مشاوران که متاسفانه اکثر آنها تجربه زیادی دارند، بر اساس مواردی که در افراد خاصی مشاهده کرده اند، توصیه هایی می کنند که گاه عواقب جبران ناپذیری دارد. یکی از بارزترین آنها تجویز داروها بدون دانش و تجربه پزشکی است.

یک مشاور خوب می داند که هیچ چیز مهمتر از سلامت دانش آموز نیست. حتی اگه نتونستی به نتیجه دلخواهت برسی لطفا حتی وارد رشته ای که دانش کافی نداری دوست عزیزم !!!!!!

اطلاعات در مورد اختلالات روانی:

این یکی از ویژگی هایی است که شما را به یک مشاور حرفه ای تبدیل می کند. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اصلاً چرا باید در مورد اختلالات یاد بگیرید؟

پاسخ های زیادی برای این سوال وجود دارد. اما در اینجا به 2 دلیل مهم برای شناخت و آگاهی از اختلالات روانی می پردازیم:

1- در گام اول باید بگویم که حتی اگر ما به عنوان مشاور تحصیلی به مشکل فکر کنیم یا آن را تحلیل کنیم، می توانیم به دانشجویان خود پیشنهاد کنیم که در مورد یک متخصص یا روانشناس صحبت کنند و من بر حق ورود به حوزه تاکید می کنم. . درمان ما اصلاً درمان دارویی نداریم.

اما دلیل 2 البته زمانی که متوجه مشکل در دانش آموز می شوید و علائم و رفتار صحیح را می دانید. مطمئناً می توانید رفتار بهتر و مناسب تری نسبت به این فرد داشته باشید و چنین رفتاری احساس خوشایندی از همدردی، همراهی و تنها نبودن را در فرد ایجاد می کند که به خودی خود تأثیر بیشتری بر مردمک می گذارد.

ایثار، ویژگی بارز یک مشاور تحصیلی ایده آل:

ایثار یکی از ویژگی هایی است که فرد را در هر شغل و مسئولیتی و در هر جامعه ای از همسالان خود متمایز می کند. اما برای ایجاد این ویژگی صبر لازم است و به شما توصیه می کنم تظاهر نکنید و حتی این عادت را در خود ایجاد نکنید و صبور باشید. اما از خود گذشتگی به چه معناست؟

در یک تعریف کلی می‌توان گفت که ایثار به معنای انجام کارهایی فراتر از وظیفه، یا دست کشیدن از حقوق یا اختیارات خود برای رسیدن به یک آرمان اخلاقی یا هدف والا و یا حتی صرفاً برای نفع شخصی است. اما باید خیلی مواظب باشید که این ایثار و از خود گذشتگی تبدیل به یک تعهد برای دیگران نشود. علاوه بر این، این از خود گذشتگی نباید باعث سوء تعبیر شود و فقط می تواند به شکل یک فداکاری دوستانه باشد.

هیچ کار:

درست است که هر شغلی یک شیوه زندگی است. اما قبل از ورود نباید از شناخت ماهیت کار خود غافل شویم. به عنوان مثال، شخصی که شغلی را در فروش انتخاب می کند، به احتمال زیاد، هدف او به حداکثر رساندن درآمد و سود است. اما فردی که شغلی مانند تدریس، مشاوره، پزشکی را انتخاب می کند باید اهدافی مانند ارتقای سطح علمی جامعه، کمک به همنوعان یا نجات جان افراد و یا به طور کلی بهبود جامعه و سرمایه گذاری پولی خود داشته باشد. بده البته مواردی هم هست که به این مرحله توجه نمی شود و اتاق عمل یا اتاق مشاوره را با اتاق بازار اشتباه می گیرد. می توان گفت که آنها موفق هستند. اما من به جرات می‌توانم به شما بگویم که اگر این افراد برای مکان‌هایی مانند بازار یا تجارت انرژی بگذارند، خوشحال‌تر و خوشحال‌تر خواهند شد. پس اگر شروع به مشاوره کردید لطفا با دانش آموز مثل یک مشتری رفتار نکنید، سعی کنید آرام باشید، او را درک کنید و به او کمک کنید.

با در نظر گرفتن توانایی های یک مشاور تحصیلی خوب در موارد زیر:

بسیاری از افراد، به ویژه افراد مبتدی و جوان، گاهی اوقات با معلمی از جنس مخالف احساس ارتباط عاطفی کرده اند یا برعکس. اما وظیفه ما به عنوان مشاور تحصیلی در چنین مواردی چیست؟

1- همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. برای جلوگیری از سوء تفاهم بهترین راه این است که از همان روز اول با لحنی جدی و مودبانه و در عین حال دوستانه به دانش آموزان نزدیک شوید. به خصوص اگر دگرجنس گرا باشد

2- زمانی که احساس می‌کنید هیجانی از خود یا دانش‌آموزتان نشات می‌گیرد، ابتدا به خود اعتماد کنید و پس از اعتماد به خودتان از مشاوران مجرب بپرسید یا سعی کنید رفتار خود را آنطور که احساس می‌کنید تغییر دهید. نفهمیدم.

خودت را کنترل کن:

خودکنترلی یکی از مهم ترین مهارت های ارتباطی است که هر فردی برای داشتن ارتباط موثر در زندگی خود به آن نیاز دارد. اما وقتی با دانش آموزان و به خصوص نوجوانان سروکار دارید، موضوع اهمیت دو چندان می یابد. ادامه بحث را با یک مثال توضیح می دهم.

فرض کنید با یک نوجوان نسبتاً پرخاشگر روبرو هستید که انگیزه های زیادی دارد و از طرف دیگر وضعیت خانوادگی و تحصیلی او خوب نیست و اکنون به کنکور نزدیک شده اید. این دانش آموز خوب نیست و ممکن است در بحث با شما از کلمه یا عبارتی استفاده کند که اصلا شبیه شما یا او نباشد. یا حرف های توهین آمیز بزن خوب، اگر بخواهید در این شرایط بسیار قاطعانه و عصبانی با او برخورد کنید، قطعا وضعیت بدی را رقم خواهد زد. زیرا دانش آموز خود را سرزنش و تخریب می کند و مدام انرژی منفی بیشتری را به خود منتقل می کند.

اما اگر مهارت های کنترلی دارید؛ در مرحله اول سکوت می کنید و در نهایت با بدن و زبان خود درباره رفتار نادرست او صحبت می کنید یا موضوع را به زمان دیگری موکول می کنید و انرژی خود را روی همدردی متمرکز می کنید و صرف دوستی می کنید. با دانش آموز

علاقه به کار:

تأثیر لذت بردن از یک کار خوب و انجام یک کار خوب را نمی توان بر کسی پوشاند. تصور کنید که به کار خود علاقه ای ندارید. اما در عین حال دانش آموز یکی از مهمترین و سخت ترین لحظات زندگی خود را با امید و اراده برای گذراندن آن به بهترین نحو با او تقسیم کرد. در چنین مواقعی چون علاقه ای به کار خود ندارید نه تنها وقت خود را تلف می کنید بلکه به اعتماد دانش آموز خود نیز آسیب می زنید و شاگرد شما ممکن است پس از تجربه به مشاوران دیگر مراجعه کند. او نیازی ندارد شما را نزد مشاوران دیگر در زمینه های مختلف زندگیتان بفرستد، پس حتما در این مورد با او در میان خواهید بود.

مراقبت از خود به خصوص ظاهر:

هر شغلی لباس و سبک خاص خود را می طلبد. تا جایی که ما شغلی را در مورد لباس شخصی می شناسیم. به عنوان یک پلیس، پزشک، آتش نشان و ... اما برای یک مشاور، اولین چیز وضوح و سادگی است. در واقع نباید توجه را به کیفیت خود جلب کنید. ضمنا برای آقایان شلوار و پیراهن اسپرت مخصوصا با تم مشکی بنا به دلایل فنی علم علم فناوری و خانم ها لباس و ماسکی که اکنون با توجه به محیط و محل کار قابل تغییر است. اما اگر مشاور روز اول با تی شرت بنفش و شلوار پاره به جلسه نگاه کند و خالکوبی های بدنش نمایان باشد، دانش آموز از پنجره فرار می کند و یا جلسه آخرین جلسه او خواهد بود.

علاوه بر بحث لباس، بحث بوی خوش نیز بسیار مهم است. همیشه خود را خوشبو کنید و برای این منظور بهتر است از رایحه های مطبوع و ملایم استفاده کنید. نکته مهم دیگر این است که قبل از ورود به اتاق مقداری آب به سر و صورت خود بمالید تا موهایتان طراوت و تمیز شود.

پس وقتی همه این نکات و موارد را می خوانید، ممکن است بپرسید که آیا جایی برای آموزش همه این نکات وجود دارد؟

دوره آموزشی مشاور دانشگاهی دکتر علی میرصادقی برای اولین بار با رویکردی کاملا علمی و آکادمیک برگزار می شود تا در کنار ارائه آموزش، تمامی این نکات و بسیاری از نکات و آموزش های مورد نیاز هر مشاور دانشگاهی آموزش داده شود. کاملا متفاوت و جدید شما دارای مزایای زیر است:

تدریس روانشناسی.

بهره گیری از تجربیات ارزشمند تنها مشاوران دانشگاهی و بین المللی در کشور ((عضو انجمن SEC انگلستان))

یک شناسه معتبر ارسال کنید

توانایی کار کردن

گذراندن فیلترهای استاندارد و مطمئن بر اساس مدرن ترین روش های علمی و سال ها تجربه مشاوران صاحب نام

برگزاری همزمان دوره های کارآموزی و کارورزی که منجر به استقرار نظریه های تدریس می شود.

آزمایشات مداوم و منظم

این فرآیند آفلاین است

جلسات پرسش و پاسخ منظم با علی میرزادقی و سایر مربیان مورد تایید وی

در نهایت، برای کار در یک محیط بسیار سالم، دوستانه و پر انرژی


رجوع به مقاله: https://pourdastmalchi.net/ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد