محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

خرید پرینتر دست دوم بهتر است یا پرینتر نو و ارزان قیمت؟

آیا چاپگر دست دوم بهتر است یا چاپگر نو با قیمت کمتر؟

به دنبال خرید یک چاپگر جدید هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، باید بگوییم که مواجهه با گزینه های مختلف ممکن است گیج کننده باشد. مهمتر از همه، باید عواملی مانند کیفیت و سرعت چاپ، عمر دستگاه و سایر ویژگی های کیفی را در نظر بگیرید. جدا از همه این گزینه ها، گاهی اوقات با پیشنهاد خرید چاپگر دست دوم مواجه می شوید، در حالی که گزینه خرید چاپگر ارزان قیمت جدید را دارید. در این مقاله سعی کرده ایم با بحث در مورد جوانب مثبت و منفی چاپگر ارزان قیمت جدید در مقابل چاپگر دست دوم به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کنیم.


مزایای خرید چاپگر دست دوم

چاپگر مستعمل چاپگری است که برای مدتی توسط یک یا چند نفر استفاده شده است. بدون شک، این چاپگر دارای مزایایی است که بر تصمیم شما تأثیر می گذارد:


برای چاپگر مستعمل کمتر پرداخت کنید

مانند سایر ابزارها و تجهیزات استفاده شده، چاپگرهای مستعمل اغلب ارزان تر از مدل های جدید و دست دوم هستند. در واقع، خرید یک چاپگر جدید گران تر از خرید یک چاپگر جدید به نظر می رسد. البته، اغلب هزینه های پنهانی وجود دارد که هنگام خرید یک دستگاه دست دوم پرداخت نمی شود و بعداً به آن ها خواهیم پرداخت.


خرید چاپگر دست دوم سازگار با محیط زیست است

همه ما معتقدیم که با خرید وسایل سالم و مستعمل از ساختن چیزهای جدید اجتناب می کنیم. این برای چاپگرها و سایر تجهیزات اداری اعمال می شود. به همین دلیل، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند برای حفظ محیط زیست، یک چاپگر جدید خریداری کنند. دلیل اینکه این افراد چاپگرهای دست دوم را ترجیح می دهند این است که فرآیند تولید چاپگر نه تنها کربن تولید می کند و محیط زیست را آلوده می کند، بلکه مواد اولیه و انرژی زیادی را نیز مصرف می کند.


عملکرد ثابت شده از یک چاپگر مستعمل

گاهی اوقات خرید یک چاپگر دست دوم می تواند به معنای عملکرد رضایت بخش و اثبات شده آن دستگاه برای آن خریدار باشد. بسیاری از کاربران از استفاده از یک دستگاه جدید با رابط کاربری جدید که هیچ اطلاعی از آن ندارند می ترسند. ضمناً چاپگر استفاده شده قبلاً توسط سایر کاربران آزمایش شده است و این می تواند اعتماد به نفس آن افراد را افزایش دهد.


نکاتی که هنگام خرید چاپگر دست دوم باید بدانید

معایب خرید چاپگر دست دوم

خرید لوازم الکترونیکی دست دوم همیشه با عدم قطعیت برای کاربران آنها همراه است. بدون شک کاربری که قصد خرید چاپگر دست دوم را دارد با نگرانی های مشابهی مواجه است. در این قسمت سعی شده است در مورد معایبی که یک چاپگر دست دوم در صورت داشتن آن می تواند هزینه های اضافی برای شما ایجاد کند صحبت کنیم:


هزینه های نگهداری پرینتر دست دوم

اگر به خاطر داشته باشید در قسمت مزیت های چاپگرهای دست دوم به هزینه های پنهان اشاره کردیم. به طور کلی، این چاپگرها برای حفظ عملکرد مناسب خود نیاز به سرویس و نگهداری خاصی دارند. این مشکل در بسیاری از موارد منجر به هزینه هایی می شود که قبلاً در نظر گرفته نشده بود.


پیدا کردن غذا و فست فود برای شما سخت است

اکثر برندها، به خصوص برندهای بزرگ، هر دو تا سه سال یک بار خطوط تولید را تغییر می دهند. این شرکت ها قطعات مدل های قدیمی خود را تا چندین سال پس از تغییر خط تولید برای پشتیبانی از آنها تولید و عرضه می کنند. اما با وجود همه چیز، این سکه ها پس از مدتی از بازار حذف یا کمیاب می شوند. کمیاب بودن این لوازم جانبی باعث افزایش قیمت آنها نیز می شود و همین امر باعث شده بسیاری از کاربران جرات خرید چاپگر دست دوم را نداشته باشند.


عدم تایید عملکرد صحیح چاپگر دست دوم

این سوال معیاری است که در صورت عدم دقت در خرید می تواند منجر به هزینه های بالایی شود. چاپگر مستعمل اگر به درستی کار نکند، وقت و پول شما را تلف می کند. بنابراین، هر قسمت از چاپگر مانند سر چاپ، واحد فیوزر، کارتریج تونر و جوهر باید قبل از خرید به دقت بررسی شود.

توجه داشته باشید که نداشتن اطلاعات کافی در مورد عملکرد دستگاه انتخاب درستی نخواهد داشت. اگر نمی توانید عمر کامل یک چاپگر دست دوم را تضمین کنید، خرید چاپگر جدید و ارزانتر بهترین گزینه خواهد بود.


ضمانت چاپگر استفاده شده غیرقابل اعتماد

گارانتی احتمالاً مهمترین عامل هنگام خرید چاپگر دست دوم است. چاپگرها باید ضمانت نامه ای برای پوشش عیوب غیرمنتظره داشته باشند. با این حال، اکثر فروشندگان چاپگرهای دست دوم گارانتی های محدود و کوتاه مدت به خریداران خود ارائه می دهند. با توجه به این مشکل، اگر تصمیم به خرید چاپگر دست دوم دارید، مدت زمان گارانتی و پوشش آن را بررسی کنید.


عدم وجود خدمات پس از فروش پرینترهای دست دوم

خدمات پس از فروش مانند گارانتی هنگام خرید چاپگر دست دوم بسیار مهم است. بنابراین، اگر فروشنده ای که با او صحبت می کنید خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهد، بهتر است از خرید چاپگر دست دوم خودداری کنید.


سیاست بازگشت بد برای محصولات

سیاست های بازگشت محصول از فروشگاهی به فروشگاه دیگر و از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است. با این حال، چاپگر جدید عموماً سیاست‌های بازگشت و تعویض آسان‌تر و راحت‌تری دارد. به این معنی که اکثر فروشندگان چاپگرهای دست دوم علاوه بر عدم ارائه گارانتی مطمئن، در صورت عدم رضایت از درخواست، عودت کالا را نیز قبول نمی کنند. برای جلوگیری از این مشکل، همیشه قبل از خرید این موضوع را با فروشندگان در میان بگذارید.


چرا باید یک چاپگر مستعمل یا بازسازی شده بخرید؟

چرا به جای چاپگر دست دوم یک چاپگر جدید ارزان بخریم؟

چاپگرها می توانند سال ها دوام بیاورند، بنابراین خرید یک چاپگر جدید با قیمت پایین تر به جای چاپگر دست دوم بدون شک تجربه شما را بهبود می بخشد. با این گزینه جدیدترین مدل ها را با توجه به نیاز و ترجیحات خود دریافت می کنید. با تنوع زیاد ماشین آلات موجود در بازار می توانید مطمئن باشید که در بین مدل های موجود یک پرس بسیار مدرن و مقرون به صرفه وجود دارد که پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. مهمترین مزایای خرید چاپگر جدید عبارتند از:


ویژگی های منحصر به فرد چاپگر جدید

از آنجایی که تولیدکنندگان چاپگر هر ساله امکانات بیشتری را به محصولات خود اضافه می کنند، می توان گفت که حتی یک چاپگر جدید و ارزان نیز می تواند انتخاب بهتری نسبت به چاپگر مستعمل و قدیمی باشد. بهبود قابلیت هایی مانند سرعت چاپ، افزایش قابلیت اسکن و کپی از مزیت های بارز این دستگاه ها می باشد.


سهولت استفاده از چاپگر جدید

امروزه بسیاری از چاپگرها دارای قابلیت Wi-Fi هستند. بنابراین، آنها شما را از بهم ریختگی و آشفتگی ناشی از سیم های کثیف نجات می دهند. بهترین نمونه چاپگر مجهز به این ویژگی HP LaserJet Pro MFP M135w است. این چاپگر نه تنها مقرون به صرفه است و دارای اتصال Wi-Fi است، بلکه می تواند اسکن و کپی کند.


سازگاری با محیط های چاپ مدرن

سریع ترین چاپگرهایی که در سال های اخیر ساخته شده اند می توانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. از طرفی ورود کارتریج های بازیافتی که در پرینترهای جدید پشتیبانی می شوند کمک زیادی به شما برای حفظ محیط زیست می کند.


هزینه های عملیاتی چاپگر جدید را کاهش می دهد

چاپگرهای جدید کارآمدتر از چاپگرهای مستعمل هستند، حتی اگر ارزان باشند. زیرا می توانید در زمان کمتری بیشتر چاپ کنید. چاپگر جدید نه تنها سریعتر چاپ می کند، بلکه از جوهر کمتری نسبت به چاپگر استفاده شده استفاده می کند.


ارائه گارانتی چاپگر جدید و خدمات پس از فروش

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگر چاپگر استفاده شده شما به طور ناگهانی از کار بیفتد، پشتیبانی زیادی از طرف سازنده وجود ندارد. به خصوص که مدت گارانتی دستگاه تمام شده و همچنین چاپگر دیگر ساخته نمی شود. انتخاب چاپگر جدید یک دوره گارانتی جدید را شروع می کند و به شما این آرامش را می دهد که اگر اتفاقی بیفتد، تحت پوشش خدمات پس از فروش قرار خواهید گرفت.

با خرید چاپگر جدید نگران خدمات پس از فروش و پشتیبانی آن نباشید که نه تنها هزینه ها را کاهش می دهد، بلکه شما را از دردسرهای ناشی از خرابی های مکرر چاپگرهای مستعمل نجات می دهد. همچنین در صورت عدم رضایت از محصول، فروشندگان با سیاست های انعطاف پذیرتری برخورد می کنند تا با تعویض و عودت دستگاه رضایت شما را جلب کنند.


کلام پایانی

دانستن مزایا و معایب خرید یک چاپگر جدید در مقابل چاپگر دست دوم می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند. امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب هوشمندانه و مقرون به صرفه در این زمینه کمک کند. اگر به دنبال خرید چاپگر جدید و مقرون به صرفه هستید، حتما به صفحه فروشگاه آوای فرهنگ سر بزنید. با مشاوره تخصصی همکاران ما می توانید با بهره مندی از خدمات پس از فروش و گارانتی صحیح این تجهیزات، با کیفیت ترین پرینترهای موجود در بازار را با مناسب ترین قیمت انتخاب کنید.


برداشت شده از: خرید پرینتر دست دوم یا پرینتر نو و ارزان قیمت؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد