محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

بهبود درمان دندان بدون جراحی


ناهنجاری های اسکلتی یک مشکل رایج است و بخشی از جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. امروزه افراد به دنبال روش های غیرتهاجمی مانند ارتودنسی دندان برای اصلاح این ناهنجاری ها هستند. به این ترتیب از درد و خونریزی جراحی جلوگیری می کنند. ارتودنسی استتاری یا ارتودنسی جبرانی شاخه ای از ارتودنسی است که در بیماران برای اصلاح ناهنجاری های خفیف تا متوسط ​​اسکلتی بدون نیاز به جراحی استفاده می شود. آیا شما هم با دندان های جلویی یا بیرون زدگی فک مشکل دارید؟ آیا انواع ارتودنسی دندان را می شناسید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شاخه از ارتودنسی تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فلاشینگ هدف یک پوشش محافظ است

عقب افتادگی فک پایین نسبت به موقعیت اولیه

ناهنجاری قدامی فک بالا

رفع انحراف فک پایین

ایجاد تقارن صورت

قد صورت را کم یا زیاد کنید

استفاده از ارتودنسی استتار برای عقب کشیدن فک پایین

مزایای استفاده از ارتودنسی

مشکل بزرگ بیماران مراجعه کننده به دندانپزشک پوسیدگی و عفونت دندان است. علاوه بر عدم رعایت بهداشت، ناهمواری دندان ها نیز در بروز این مشکلات موثر است.

انجام ارتودنسی کاموفیل نه تنها زیبایی صورت را بهبود می بخشد، بلکه خطر ابتلا به بیماری های لثه را نیز کاهش می دهد.

از طرفی اصلاح فاصله بین دندان ها باعث بهداشت بیشتر و پوسیدگی کمتر می شود. به این ترتیب سلامت دهان و دندان تضمین می شود

Hasara za ارتودنسی za camouflage

سرعت حرکت دندان بسیار بالاست

بی حسی موضعی در ارتوپدی

هزینه های درمانی بالا

درمان بیرون زدگی فک پایین با استفاده از تکنولوژی استتار

درمان ارتودنسی میمیک در اصلاح بیرون زدگی فک پایین در کمترین زمان ممکن بسیار موثر است. در برخی افراد، فک بالا به اندازه کافی رشد نمی کند یا بیش از حد در برابر فک پایین رشد می کند. همچنین دندان های ثنایای فک پایین بیرون زده اند. دندانهای ثنایای بالایی نیز ممکن است ناهموار باشند. همه این عناصر یک نیش متقاطع جلویی ایجاد می کنند. اگر فردی از این اختلال رنج می برد می تواند از درمان ارتودنسی تقلیدی برای اصلاح آن استفاده کند.

در این روش، ارتودنتیست با عقب کشیدن قوس دندانی پایین افتاده و همچنین جلو انداختن افتادگی فک بالا، مال اکلوژن فک پایین را درمان می کند.

فک های بیرون زده با ارتودنسی استتار درمان می شوند

در این خصوص باید توجه داشت که در صورت عدم درمان بیرون زدگی فک، لثه دندان های جلو خراب می شود و منجر به مشکلات جانبی می شود. در این حالت فک پایین با گذشت زمان به سمت جلو حرکت می کند. در نهایت، این روش منجر به تغییر شکل فک می شود که به راحتی قابل درمان نیست. در نتیجه، بیرون زدگی فک پایین باید در اسرع وقت توسط متخصص ارتودنسی درمان شود.

درمان تنگی فک بالا با روش استتار

باریک شدن فک بالا یکی از ناهنجاری های دهان و دندان است که اگر خیلی شدید نباشد با درمان مخفی ارتودنسی قابل درمان است.

با این روش در صورتی که فرد تمایلی به جراحی فک نداشته باشد، ارتودنتیست بدون جراحی قسمت بالایی دندان های فرد را تعویض می کند.

با استفاده از ارتودنسی استتار، رابطه غیر طبیعی فک بالا و پایین اصلاح می شود. علاوه بر این با استفاده از این درمان، ناهماهنگی های یک طرف فک نیز درمان می شود و در این حالت رابطه متعادلی بین دو فک فرد برقرار می شود.

در درمان کامبریک، دندانپزشک از ترکیب سیم و کش برای اصلاح تنگی فک بالا استفاده می کند که در تسریع روند بهبودی بسیار موثر است.

درمان شکاف کام با ارتودنسی استتار

انقباض فک پایین در دندانپزشکی یک مال اکلوژن کلاس دوم است. این عارضه به موقعیت فک بالا اشاره دارد و دندان ها رشد بیشتری نسبت به فک پایین دارند. کوچک بودن فک پایین یا تشکیل نامتعادل فک بالا (جلو فک بالا) یکی از علائمی است که باعث می شود صورت بیمار در مال اکلوژن نوع 2 کج به نظر برسد.

درمان تحلیل رفتگی فک پایین با ارتودنسی تقلیدی

اگر این فرورفتگی فک پایین خفیف یا متوسط ​​باشد، با درمان ارتودنسی استتار قابل درمان است. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی بیماران مبتلا به این عوارض، میزان رضایت افراد از انتخاب روش های استتار یا درمان ارتودنسی پروتز برابر با میزان رضایت آنها از جراحی جراحی برداشتن عوارض غیرطبیعی فک است.

افزایش یا کاهش قد صورت

گاهی اوقات ارتفاع صورت بیشتر یا کمتر از حد طبیعی است. در این صورت گاهی می توان مشکل را بدون جراحی حل کرد. ارتودنسی جبرانی می تواند ارتفاع صورت را یک سانتی متر تغییر دهد، بنابراین موقعیت دندان ها را در موقعیت مناسب قرار می دهد و علاوه بر اصلاح ارتفاع صورت، فاصله بین دندان ها را خوب و مناسب می کند. . در مقابل مردم

در مواردی که از ارتودنسی پنهان استفاده نمی شود.

اختلالات اسکلتی کلاس 2 شدید، کلاس 3 متوسط ​​تا شدید و اختلالات اسکلتی عمودی

بیماران با مال اکلوژن شدید یا دندان های بیرون زده

جوانان با پتانسیل رشد خوب یا بزرگسالان با ناتوانی جزئی. (جایی که جراحی ارتوگناتیک نتایج طولانی مدت بهتری دارد)

بیماران بالغ با امید به زندگی کوتاه

بیمارانی که از نظر بالینی در معرض خطر هستند.

بیماران مبتلا به عقب ماندگی ذهنی

استتار ارتودنسی

عوامل خطر بیماری لثه

نیاز به نتایج سریع (بیمارانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور، ازدواج دارند)

شانس موفقیت در استتار ارتودنسی

اولین تلاش درمانی به احتمال زیاد بهترین نتایج را به همراه دارد. بیماران باید مزایا و معایب هر گزینه را با اهداف درمانی خود بسنجید. یک برنامه کم تهاجمی ممکن است خوشایندتر باشد، اما اگر به هدف درمانی نرسد، درمان برای انجام کاری فایده ای ندارد. معمولاً به بیماران بلاتکلیف توصیه می شود که هیچ کاری انجام ندهند. گاهی اوقات بهترین گزینه این است که هیچ کاری انجام ندهید.

آخرین کلمه

در این مطلب در مورد ارتودنسی استتار می خوانیم. لازم به ذکر است که ارزیابی نهایی در مورد اینکه آیا درمان ارتودنسی به تنهایی برای استتار مشکل استخوانی نتیجه قابل قبولی دارد یا اینکه جراحی ارتودنسی برای اصلاح و پنهان کردن مشکل فک ضروری است یا خیر، باید به صورت موردی انجام شود. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. نظرات و تجربیات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.

متن کامل مقاله را بخوانید:  https://realtimedentist.com/1401/12/متخصص-ارتودنسی-دندان-در-تهران/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد