محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

جزئیات مربوط به پرینترهای لیزری HP را بررسی کنید


برخی از پرینترهایی که امروزه به راحتی در فضاهای کوچک و بزرگ در دسترس هستند عبارتند از چاپگرهای جوهرافشان و پرینترهای لیزری اچ پی.

چاپگرها به طور کلی یکی از مهم ترین شرکت های امروزی هستند و به دلیل کاربردهای فراوان، برندهای مختلف از جمله اچ پی محصولات خود را تولید و به فروش می رسانند.

پرینتر لیزری اچ پی

پرینتر اچ پی  را می توان یکی از دستگاه های جانبی کامپیوتر دانست که به دلیل کارایی بالا در فرآیند اداری شرکت های مختلف اهمیت زیادی پیدا کرده است.

علاوه بر این، از چاپگرها برای کاربردهای روزمره نیز استفاده می شود.

یکی از محصولاتی که طرفداران زیادی دارد پرینتر لیزری اچ پی است.

امکانات ویژه ای که در ساخت این چاپگرها گنجانده شده است می تواند به افراد کمک کند تا کار خود را خیلی سریع و با کیفیت بالا به پایان برسانند.

چاپگرهای لیزری اچ پی در طراحی خود از تونر به جای جوهر برای چاپ انواع اسناد استفاده می کنند.

پرینترهای لیزری معمولا بزرگتر از سایر پرینترها هستند که می توان آن را یک نقطه ضعف برای دستگاه در نظر گرفت اما با توجه به ویژگی های آن و هزینه کم چاپ این پرینترها می توان این ضعف را برطرف کرد.

بررسی ویژگی های چاپگر لیزری: مزایا و معایب

ساختار و عملکرد: پرینتر لیزری به عنوان یکی از پرکاربردترین پرینترها در دنیای امروز شناخته می شود. این چاپگرها دارای فناوری پیشرفته ای هستند که بر اساس اصول لیزر کار می کنند. سیستم اصلی آنها شامل یک واحد لیزر، یک پمپ حرارتی و یک دستگاه انتقال برای انتقال تصویر به کاغذ است.

عملکرد این چاپگرها این است که اطلاعات تصویر ابتدا به صورت دیجیتالی برای چاپگر ارسال می شود. سپس لیزر به طور مداوم در یک سطح مختصات حرکت می کند و نور لیزر به طور موقت بر روی کاغذ چشمک می زند و تصویر مورد نظر را ایجاد می کند. پس از این مرحله مواد مصرفی مانند تونر به کاغذ منتقل شده و تصویر خروجی نهایی تولید می شود.

مزایای پرینترهای لیزری

سرعت بالا: پرینترهای لیزری به دلیل عدم تماس مستقیم با کاغذ و سرعت بالای لیزر در چاپ سریع و کارآمد هستند.

هزینه مواد مصرفی: این پرینترها از تونر کمتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان استفاده می کنند، در نتیجه هزینه مواد مصرفی کمتر و تعداد چاپ بیشتر در هر شارژ نیز بسیار مقرون به صرفه است.

کیفیت چاپ: چاپگرهای لیزری برای چاپ متن و تصاویر واضح و باکیفیت شناخته شده اند.

تعمیر و تعویض همه چیز: یکی دیگر از مزایای پرینترهای لیزری  آوافرهنگ این است که تمامی قطعات قابل تعمیر و تعویض هستند. می توانید تمام قسمت های آسیب دیده کارتریج، درام، آهنربا، پره و غیره را تعویض کنید. شامل، و همیشه لازم نیست کارتریج را تعویض کنید. علاوه بر این، بسیاری از قطعات خود چاپگر قابل تعمیر و تعویض هستند که هزینه زیادی نخواهد داشت.

معایب پرینترهای لیزری

هزینه اولیه: قیمت خرید پرینتر لیزری معمولاً از سایر انواع پرینترها بیشتر است.

سایز بزرگ. برخی از پرینترهای لیزری اندازه بزرگی دارند که می تواند در محیط های محدود مشکلاتی ایجاد کند

عیب پرینترهای چند کاره: یکی دیگر از معایب برخی از پرینترهای 3 یا 4 کاره این است که اگر روزی یکی از عملکردهای چاپگر لیزری از کار بیفتد، تمامی عملکردها از بین می رود. و هنگامی که تعمیر چاپگر در مرکز خدمات به پایان رسید، دستان شما خالی خواهد بود.

پوشش نوع کاغذ: چاپگرهای لیزری نمی توانند از کاغذ با کیفیت متفاوت استفاده کنند، معمولاً از کاغذ 80 گرمی در این چاپگرها استفاده می شود.

کاربردها: چاپگرهای لیزری عمدتاً برای مواردی مانند چاپ متن، اسناد اداری و عکس های سبک استفاده می شوند. این چاپگرها به دلیل سرعت و کیفیت بالای چاپ در محیط های اداری و حرفه ای بسیار کارآمد هستند.

نسخه‌های پرینترهای لیزری رنگی که از کارتریج‌های رنگی غیر از مشکی استفاده می‌کنند، قابلیت چاپ عکس را نیز دارند. اما مطمئنا کیفیت و نتایج با چاپگرهای جوهر افشان قابل مقایسه نخواهد بود.

نوع: پرینترهای لیزری در دو نوع تک کاره یا چند کاره موجود می باشند، همچنین این پرینترها در دو رنگ و سیاه و سفید موجود می باشند. بنابراین، از مدل های رنگی برای چاپ تصاویر و اسناد با طیف گسترده ای از رنگ ها استفاده می شود.

انواع پرینترهای لیزری اچ پی

شرکت اچ پی دو نوع پرینتر لیزری تولید و روانه بازار کرده است.

پرینتر لیزری سیاه و سفید

پرینترهای لیزری سیاه و سفید مانند دستگاه های کپی کار می کنند.

این چاپگرها اسناد مختلفی که از طریق درگاه های ارتباطی برای آنها ارسال می شود را در کاغذ سیاه و سفید با کیفیت بالا چاپ می کنند.

سرعت بالای چاپ اسناد و گرافیک پرینترهای لیزری سیاه و سفید اچ پی، آنها را برای مشاغل و ادارات با حجم چاپ بالا جذاب کرده است.

چاپگرهای سیاه و سفید می توانند 6 تا 8 صفحه متن کامل در دقیقه چاپ کنند.

این چاپگرها برای چاپ 2 تا 5 صفحه گرافیکی سیاه و سفید 1 دقیقه زمان نیاز دارند.

با کیفیت بالا و کیفیت متن کم چاپگرهای لیزری سیاه و سفید اچ پی، این چاپگرها در مکان های مختلف برای چاپ حجم زیادی از اسناد استفاده می شوند.

چاپگرهای لیزری اچ پی از کاغذ معمولی برای چاپ متن و عکس استفاده می کنند.

هزینه چاپ هر صفحه در این چاپگرها نسبت به مدل های دیگر بسیار کمتر است.

پرینترهای لیزری رنگی

همانطور که از نام این نوع چاپگر پیداست، برای چاپ رنگی عکس ها و اسناد استفاده می شود.

یک چاپگر لیزری اچ پی که به صورت رنگی کار می کند به جای جوهر برای چاپ از تونر استفاده می کند.

این پرینترهای لیزری سرعت چاپ متن و عکس های مختلف را نیز دارند

پرینترهای لیزری رنگی HP می توانند بین 6 تا 8 صفحه متن رنگی و بین 1 تا 3 صفحه تصویر عمومی را در یک دقیقه چاپ کنند.

شاید در نگاه اول قیمت پرینترهای لیزری اچ پی که برای چاپ تصاویر و متون رنگی استفاده می شود بسیار بالا باشد اما تجهیزات و امکانات موجود در این دستگاه ها هزینه چاپ را نسبت به سایر چاپگرها از جمله پرینترهای جوهرافشان کاهش می دهد. .

دلیل اصلی این هزینه کمتر چاپ هر صفحه را می توان به استفاده از تونر به جای جوهر نسبت داد.

تونر ذخیره شده در کارتریج پرینتر لیزری در صورت عدم استفاده خشک نمی شود و نیازی به تعویض کارتریج نیست.

این علاوه بر این است که جوهر پرینترهای جوهر افشان پس از چاپ تعداد کمی از صفحات و یا عدم استفاده از آن برای چند روز تمام می شود و خشک می شود و برای خرید کارتریج جدید باید هزینه زیادی صرف کنید.

به دلیل ویژگی های متفاوت، چاپگرهای لیزری رنگی برای استفاده در محیط های عمومی یا خانگی توصیه نمی شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد