محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

ورق فولادی تزئینی و انواع آن.


فولاد زنگ نزن که در کشور ما به اختصار فولاد نیز نامیده می شود، آلیاژ فولادی است که حداقل 12 درصد کروم دارد و در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد. علاوه بر این، بسته به نوع پرداخت نهایی انجام شده، می تواند بسیار خوب به نظر برسد. امروزه گریدهای فولادی با ظاهری آینه مانند تولید می شوند. با افزودن مقداری مواد شیمیایی می توان رنگ های زیبایی در استیل ایجاد کرد. ظاهر جذاب استیل اجازه می دهد تا از آن به عنوان تزئین استفاده شود. امروزه فولاد تزئینی به طور گسترده در طراحی نمای داخلی و خارجی مدرن استفاده می شود. در این مقاله با انواع ورق های استیل تزیینی مهفا، کاربرد و قیمت آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

ارائه تابلوهای فلزی دکوراتیو

استفاده تزئینی از فلزات به هزاران سال قبل برمی گردد. در نتیجه حجر، 6000 هزار سال پیش، مردم یاد گرفتند که از طلا برای ساخت جواهرات استفاده کنند. یعنی در آن زمان بشریت متوجه شد که طلا یک فلز گرانبها است. در واقع ظاهر جذاب و براق فلزات از زمان کشف مورد توجه مردم قرار گرفته است. در زمان های قدیم از فلزاتی مانند طلا، برنج، برنز، مس، سرب، نقره و قلع برای ساختن چیزهایی مانند ماسک، دستگیره در و مجسمه استفاده می کردند.

اما در قرون گذشته با کشف فلزاتی مانند فولاد ضد زنگ، دنیای فلزات دستخوش تغییر و تحول شده است. در اثر یک حادثه، بشر موفق به کشف یک ماده فلزی شد که زنگ نمی زند و زنگ نمی زند و ظاهری براق دارد. از طرفی موفقیت چندان سخت نیست. فلز از بدو پیدایش به لطف ظاهر جذاب و براق خود جایگاه خود را در معماری و دکوراسیون تثبیت کرده است. بناهای بسیاری نیز توسط او ساخته شده است. سطح فلز را می توان به خوبی جلا داد و برای اهداف تزئینی استفاده کرد. یعنی فولاد تمام ویژگی های مثبتی را که فولاد باید در یک جا داشته باشد دارد و به همین دلیل انتخاب اول بسیاری از معماران و طراحان است. بنابراین اگر قیمت بالاتر باشد مانعی ایجاد نمی کند.

معرفی تیغه های فولادی

اما فولاد چیست؟ مقالات متعددی در وب سایت Iron Managers وجود دارد که به طور کلی به بیان خواص فولاد ضد زنگ می پردازد و همچنین به طور خاص انواع فولاد را معرفی می کند. در این مقاله می توانید اطلاعات بیشتری در مورد فولاد ضد زنگ بیابید. اما به طور خلاصه، فولاد ضد زنگ یا فولاد یک آلیاژ فولادی است که حداقل 10.5 درصد کروم دارد. البته ممکن است علاوه بر کروم، عناصر دیگری مانند نیکل، مولیبدن و ... نیز در سازه فولادی وجود داشته باشد.

بارزترین ویژگی فولاد ضد زنگ خاصیت ضد زنگ یا ضد خوردگی آن است. این مشکل استفاده از فولاد ضد زنگ را در مناطق باز که در معرض عوامل خورنده است، آسان می کند.

فولاد در صنایع مختلف کاربردهای متفاوتی دارد. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صنعت خودرو و حمل و نقل

فناوری های پزشکی

ساخت و ساز

آماده سازی هواپیما

صنایع غذایی و آشامیدنی

از جمله کاربردهای ورق فولادی استفاده از آن برای مصارف تزئینی است. دوام، مقاومت و استحکام بالا، فولاد ضد زنگ را به یکی از اجزای جدایی ناپذیر ساخت، دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها تبدیل کرده است.

در تصویر زیر یک مجسمه فولادی به نام دروازه ابری در شیکاگو را مشاهده می کنید. ابعاد این مجسمه منحصر به فرد 10*20*13 متر و از 168 صفحه فولادی بسیار صیقلی ساخته شده است به طوری که درزهای صفحات قابل تشخیص نیست. وزن این سازه حدود 100 تن است و برای ساخت آن از فولاد ضد زنگ استفاده شده است.

انواع بشقاب استیل تزئینی

صفحات استیل تزیینی را می توان در طرح های مختلف از نظر رنگ و طرح تولید کرد. به عنوان مثال رنگ های طلایی، نقره ای، ورق استیل مشکی، مسی و دودی رنگ های محبوب استیل تزئینی هستند. همچنین فولادهای آینه ای، فولادهای خش دار و طرح دار قابل تولید و استفاده می باشد. (صاف کننده صفحات فولادی)

ورق های فلزی معمولاً از گریدهای 304 و 430 ساخته می شوند البته درجات دیگر ورق فلزی نیز امکان پذیر است.

خواص ورق فولادی تزئینی

اولین ویژگی که یک عنصر تزئینی باید داشته باشد زیبایی است. ورق های دکوراتیو استیل به دلیل تنوع بافتی که دارند و همچنین به دلیل امکان رنگی شدن این ویژگی را دارند. علاوه بر دوام بالا، عمر طولانی، مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، نیاز به نگهداری کم را نیز باید به ویژگی های آن اضافه کرد.

کاربرد بشقاب های تزئینی

همانطور که از نام آن پیداست، ورق استیل دکوراتیو  عمدتاً برای اهداف تزئینی استفاده می شود. حتما تا به حال احتمال زیاد استفاده از صفحات آهنی در اماکن عمومی، بانک ها، مغازه ها، مراکز خرید و منازل مسکونی را دیده اید. از ورق های فولادی برای ساخت یراق آلات، دستگیره در، مبلمان و غیره نیز استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد