محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

نبولایزر مرغ چیست و چه کاربردی دارد؟


طیور یکی از حساس ترین محیط ها به تغییرات دما است. هر مشکلی که در این شرایط دمایی محیطی ایجاد شود می تواند منجر به تلف شدن طیور و خسارت مالی به مرغداری شود. از این رو از سال گذشته تاکنون برای حل این مجموعه مشکلات از فازبندی استفاده شده است که می تواند اثرات مثبتی به همراه داشته باشد. حتی در برخی شرایط آب و هوایی خاص استفاده از آفت کش ضروری و اجباری است. در این پست به معرفی آفت کش طیور می پردازیم و همچنین در مورد کاربرد و نحوه عملکرد آن صحبت می کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مه چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از هر چیز باید بدانیم که مه پاش ها بسته به نیاز و کاربرد شما در بخش کشاورزی و گلخانه یا دام و طیور کارکردها و اهداف متفاوتی دارند. اما به طور کلی مه پاش سیستمی متشکل از چندین قسمت است که آب را تحت فشار بالا به قطرات بسیار ریز (اندازه شبنم) تبدیل می کند و آن را از طریق یک نازل بیرون می زند. در هوای گرم، قطرات بسیار کوچک آب می توانند تبخیر شوند و باعث کاهش دما شوند.
https://pulbank.ir/?p=341653استفاده از نبولایزر پرنده اغلب با هدف کاهش دما، کاهش میزان گرد و غبار و همچنین حذف بوهای نامطبوع از محیط انجام می شود. در مرغداری ها رطوبت محیط یکی از شرایط لازم برای بقای پرندگان تلقی می شود در غیر این صورت شاهد شیوع بیماری های مختلفی خواهیم بود که می تواند منجر به مرگ آنها شود.

نسل اول دومانی ها تقریباً دو دهه پیش وارد ایران شدند. اما به دلیل تازگی آن کارایی چندانی از خود نشان نداد. این در حالی است که با پیشرفت صنعت طیور، کبوترها نیز دستخوش تغییرات چشمگیری شده و کارایی آنها بیش از پیش افزایش یافته است. با گذشت زمان استفاده از مه پاش در مرغداری ها به حدی فراگیر شده است که امروزه سازمان ها و وزارتخانه های مربوطه استفاده از آن را در بسیاری از مرغداری ها الزامی می کنند.

مزایا و فواید استفاده از مه پاش طیور

همانطور که گفته شد مه پاش فواید زیادی برای پرورش طیور دارد که در ابتدای مقاله به بسیاری از آنها به اختصار اشاره شده است. به طور کلی اولین اثر استفاده از مه در مرغداری را باید کاهش دمای محیط و در نتیجه کاهش دمای بدن پرندگان دانست. این بدان معنی است که می توانید محیط را به روشی ارزان و مقرون به صرفه گرم کنید.

کاهش دمای محیط شرایط مساعدی را برای رشد پرندگان در فصول گرم ایجاد می کند. دمای معتدل این مزیت را دارد که استرس گرمایی را کاهش می دهد و آرامش پرندگان را کاهش می دهد و از درگیری بین آنها جلوگیری می کند. تثبیت این شرایط می تواند از بدن این پرندگان در برابر عوامل بیماری زا محافظت کرده و تلفات آنها را کاهش دهد.

از دیگر اثرات مرغداری باید به افزایش رطوبت محیط اشاره کرد که باعث کاهش گرد و غبار و از بین رفتن بوی مرغ می شود. همچنین این دستگاه افزودنی عالی برای تهویه محیطی هم برای انسان و هم برای پرندگان است و به دلیل کاهش دمای محیط می تواند از استرس گرمایی بر تجهیزات فعال در مرغداری نیز جلوگیری کند.

در نهایت می توان تاثیر طولانی مدت استفاده از چنین سیستمی را در افزایش رشد پرندگان و همچنین تولید جوجه یا تخم مرغ مشاهده کرد. لازم به ذکر است که کیفیت تجهیزات سمپاشی صنعتی طیور برای دستیابی به این اهداف بسیار مهم است.

هنگام خرید مه شکن چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

اولین چیزی که در هنگام خرید مه پاش باید به آن توجه کنید نوع استفاده است. البته مه پاش برای مرغداری ها با مه پاش دامداری ها و گلخانه ها متفاوت است. همچنین مرحله بعدی انتخاب و خرید یک مستر متناسب با ظرفیت محیط مرغداری شماست. هنگام خرید محصول مورد نظر حتما از فروشگاه های معتبر و شناخته شده دیدن کنید تا از کیفیت و کارایی محصول خریداری شده مطمئن شوید.

نکته مهم دیگر این است که از کیفیت و دوام دستگاه مه پاش صنعتی مرغداری اطمینان حاصل کنید. همچنین، پس از خرید و نصب تجهیزات مه پاش خود، حتماً آنلاین شوید و در مورد روش های مراقبت و نگهداری مه پاش که می تواند عمر تجهیزات شما را افزایش دهد، مطالعه کنید.

حرف پایانی

در این مقاله سعی شده است با سحابی، کاربردها و عملکردهای آن و همچنین مهمترین مزایا و فواید آن آشنا شویم. به طور کلی، اهمیت مه پاش، کاربردهای آن و دامنه تأثیرات آن بر شرایط پرنده به قدری زیاد است که در بسیاری از مناطق مورد نیاز است.

بازرگانی پمپ ایران یک شرکت مدیریتی متخصص در تامین انواع تجهیزات کشاورزی و صنعتی به ویژه در زمینه های مرتبط با آبیاری و تامین آب می باشد. این مجموعه با سابقه فعالیت طولانی در این زمینه می تواند در انتخاب و خرید مه پاش مناسب و همچنین تجهیزات مه پاش مرغ به شما کمک زیادی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد