محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

دانستنی های قبل از ازدواج

هر چه اندازه اطلاعات شما درباره موضوعی بیشتر باشد، به صورت آگاهانه تر به سوی آن می روید و تصمیمات عالی تری نیز در مورد آن مسئله خواهید گرفت. ازدواج نیز از این قاعده جدا نمی باشد و شما هنگامی قادر خواهید بود یک ازدواج موفق را در پیش بگیرید که از همان اول آشنایی تلاش کنید به همه توصیه های پیش از ازدواج دقت کنید و نکات اساسی پیش از ازدواج را در نظر بگیرید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا دانستنی های پیش از ازدواج را برای شما بگوییم.

آگاهی های پیش از ازدواج

اساسی ترین چیزی که شما باید در اول آشنایی با شخصی به آن تسلط پیدا نمایید آگاهی و شناخت می باشد. در صورتی که تصمیم به شروع یک رابطه جدی که احتمال دارد باعث ازدواج گردد را دارید باید به شناخت مورد نیاز از شخص مقابل خود برسید. این شناخت چیزی نمی باشد که در طول یک هفته و یا یک ماه به دست بیاید بلکه شما و شخص مورد نظرتان باید صبور باشید و رفتار او را در موقعیت های مختلف بسنجید. در مشاوره ازدواج، آگاهی پیش از ازدواج شامل موارد زیر می شود:

آگاهی از شرایط خانوادگی

باید تلاش کنید که با سوالاتی که می پرسید درباره شرایط خانوادگی او اطلاعاتی کسب نمایید. آدم ها تا مقدار زیادی مانند خانواده شان می باشند. ممکن است با خودتان بگویید هنگامی که خودش را قادر باشم بشناسم چه احتیاجی به شناخت خانواده می باشد؟

در این جا باید بدایند که اصولا اشخاص وقتی درباره خود صحبت می کنند، نکات منفی را فیلتر می نمایند و تلاش می کنند قسمت خوب خود را خودشان نشان دهند در حالی که درباره دیگران به این شکل نیست و به عنوان مثال در صورتی که شما از اخلاقیات خواهرش او بپرسید خیلی ساده ویژگی های بدش را نیز به شما خواهد گفت.

کدام مسائل را پیش از ازدواج مطرح نماییم؟

آگاه بودن از وضعیت مالی

مسائل مالی یکی از اساسی ترین موضوعات در آغاز زندگی مشترک می باشد. باید قادر باشید شغل دقیق او ، پایداری شغلی، مقدار حقوق و موضوعات دیگر به صورت کامل آگاه نمایند.

آگاهی از اعتقادات

یکی از موارد خیلی اساسی در ازدواج دارا بودن تفاهم در موضوعات اعتقادی می باشد. ممکن است وضعیت مالی و یا حتی اجتماعی یک شخص تغییر نماید اما اطمینان داشته باشید اعتقادات یک فرد خیلی کم قابل تغییر خواهد بود و یکی از نکات ازدواج نیز همین مسئله می باشد:« در صورتی که با فردی در اعتقادات دارای تفاهم نمی باشید با او وارد رابطه برای ازدواج نشوید» به این دلیل که احتمال تغییر به اندازه ای ضعیف می باشد که  ارزش ریسک امتحان کردن ندارد!

آگاه بودن از شرایط اجتماعی و فرهنگی

از اساسی ترین نکات پیش از ازدواج آگاه بودن از وضعیت اجتماعی شخص مورد نظرتان می باشد. به روابط او دقت کنید ، تلاش کنید دوستانش را بشناسید و از تفریحاتی که دوست دارد آگاه شوید. این موارد اطلاعات خیلی مهمی را از شخصیت شخص مقابل برای شما به ارمغان خواهد آورد.

آگاهی از اهداف زندگی طرف مقابل

در لحظاتی که خیلی فردی را دوست دارید و اطمینان دارید این دختر یا پسر همان فردی است که می خواهید، به یاد داشته باشید که هدف های زندگی شخص مقابلتان را بشناسید. یک سوال وجود دارد که همه باید از فردی که تصمیم دارند با او ازدواج کنند بپرسند: «تو ۱۰ سال آینده جایگاه خود را کجا مشاهده می کنی؟» یا «دوست داری ۲۰ سال آینده زندگی ات چطور باشد؟»

اهداف شغلی شخص مقابلتان چه می باشد؟ کجا قصد دارد زندگی کند؟

البته قادر نخواهید بود همه چیز را درباره همسرتان متوجه شوید. سپری شدن زمان شما را با تجربه  خواهد کرد و نکته های زیادتری در مورد هم خواهد فهمید. در صورتی که موضوعات اصلی و اولیه را از ابتدا درست کنار هم بچینید آخر عمر یک زندگی خیلی با کیفیت خواهید داشت.

سوالاتی که باید پیش از ازدواج از خودتان بپرسید:

ازدواج یکی از اساسی ترین تصمیمات زندگی شما می باشد، پس ارزش آن را خواهد داشت که قبل از ازدواج کردن، درباره این موضوع مهم و چگونگی زندگی با همسرتان مقداری بیشتر فکر کنید. به همین دلیل بهتر است این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • هدفت من از ازدواج چه می باشد ؟
  • ازدواج به چه معنا می باشد؟
  • ملاک های انتخاب من کدام می باشند؟
  • همسر ایده آل من باید چه ویژگی های داشته باشد و بهتر است چه خصوصیاتی نداشته باشد؟
  • چقدر از ویژگی های جنس مخالفم آگاه می باشم؟
  • تا چه حد از همسرداری می دانم و وظایف من به عنوان همسر چه می باشد؟
  • از نظرتان وفاداری چیست؟ و شما از این نظر در حدی می باشید؟
  • از نظر شما تعهد چه معنایی دارد؟
  • آمادگیتان برای تعهد و پذیرفتن مسئولیت تا چه حد است؟
  • توقعات من از زندگی مشترک چه می باشد؟
  • آیا من برای ازدواج آمادگی دارم؟

هنگامی که به این سوالات جواب دهید، زمانی را برای علت دوست داشتن چیزهایی که فکر می کنید، آن ها را دوست دارید و یا فکر میکنید نیاز است اطلاعات خود را درمورد آنها زیاد کنید و یا آن که آن ها را در خزانه رفتاریتان تقویت ویا حذف کنید.

به عبارت دیگر ،به این سوال پاسخ درستی بدهید که در در خود چه چیزی حس می کنید که تصمیم  دارید برای دستیابی به آن ازدواج کنید؟ نیاز واقعی تان به ازدواج برای چه می باشد؟ آیا برای رضایت فردی تان می باشد، محبوبیت و یا به جا آوردن عرف ؟

برای ازدواج علاوه بر احتیاج به رشد جسمی و جنسی ، رشد روانی نیز مورد احتیاج می باشد. در آخر دوره نوجوانی رشد جنسی کامل می گردد و شخص توانایی تولید مثل پیدا خواهد کرد. در آخر نوجوانی خیلی از دختران به فکر ازدواج کردن خواهند افتاد ، در حالیکه پسران در این سنین تمایلی به ازدواج  کردن ندارند.

گرچه ازدواج تنها راه مشروع تأمین کردن نیازهای جسمی نوجوانان می باشد، اما برای یک ازدواج خوب، آمادگی زیستی، روانی، مادی نیز مورد لازم می باشد. به همین علت، متخصصان سن ازدواج را برای دختران 18 الی 24 سال و برای پسران 24 الی 28 سال توصیه نموده اند. اصولا اختلاف سن 2 تا 6 سال میان دختر و پسر برای ازدواج پیشنهاد می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد