محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

همه چیز در مورد اجاره آپارتمان در استانبول


ترکیه یکی از پرطرفدارترین کشورهای آسیایی است که سالانه ایرانیان زیادی به دلایل مختلف از جمله تحصیل، اقامت، تفریح ​​و یا کار به آنجا سفر می کنند. این کشور را بسیاری از ایرانیان به دلیل داشتن مزایای مختلف به عنوان دومین کشور می شناسند. نزدیکی به ایران، شرایط آب و هوایی مناسب، شرایط زندگی آسان در برخی موارد و .... برخی از بارزترین دلایلی است که افراد را مجبور به مهاجرت به این کشور می کند.

اما بزرگترین و مهم ترین سوال قبل از رفتن به این کشور انتخاب محل زندگی است. در واقع اگر فردی بخواهد به ترکیه برود اما به مکان دقیق اقامت فکر نمی کند یا تمام وقت خود را در هتل های مختلف سپری می کند، باید هزینه زیادی برای اقامت در ترکیه بپردازد. به همین دلیل بسیاری از افرادی که برای مدت طولانی به این کشور می روند تصمیم به اجاره آپارتمان در استانبول یا شهرهای دیگر می گیرند.

در این مقاله با بررسی وضعیت ترکیه و بهترین شهرهای آن برای اقامت، در مورد اصول اولیه اجاره خانه صحبت می کنیم. تا پایان این مقاله با شرکت مهاجرتی ماهان همراه باشید و از شرایط اصلی اجاره آپارتمان در استانبول مطلع شوید.

مهاجرت و اجاره خانه در استانبول

از آنجایی که دولت ترکیه شرایط نسبتا آسانی را برای مهاجران خود در نظر گرفته است، سالانه افراد زیادی برای کار، تحصیل، تفریح ​​و حتی اقامت به این کشور سفر می کنند. قیمت پایین لیر ترکیه و شرایط مساعدی که دولت این کشور برای مهاجران و گردشگران تصویب کرد باعث رشد چشمگیر تعداد مهاجران و گردشگران در این کشور شد.

اما همانطور که گفتیم اگر فردی بخواهد فقط در سفر به استانبول در هتل اقامت کند در پایان سفر باید هزینه زیادی بپردازد. به همین دلیل افرادی که هر ساله به دلایل مختلف به این کشور سفر می کنند تصمیم گرفته اند با اجاره خانه در ترکیه شرایط آسانی را برای خود فراهم کنند. اولین قدم برای اجاره خانه در ترکیه انتخاب شهر و محل سکونت است.

از آنجایی که شهرهای زیادی در ترکیه وجود دارد، انتخاب بهترین آن کمی سخت است، اما به دلیل محبوبیت استانبول و امکانات رفاهی بیشتر و شرایط بهتر این شهر، مردم استانبول را برای اقامت انتخاب می کنند. همچنین اقامت در این شهر دسترسی آسان به تمامی امکانات و سایر شهرهای ترکیه را فراهم می کند.

اجاره خانه در استانبول

اجاره خانه در استانبول و قیمت آن بسته به عوامل مختلف کاملا متفاوت است. در واقع افراد با بررسی محله های مختلف و بودجه آنها می توانند خانه ای اجاره کنند. اجاره خانه در استانبول با توجه به موقعیت مکانی، متراژ خانه و نزدیکی آن به شهر تعیین می شود. اما مهم ترین فاکتور در اجاره خانه در استانبول بررسی شرایط و قوانین ترکیه برای افراد مختلف است.

همانطور که گفتیم ترکیه شرایط مناسبی را برای مهاجران خود در نظر گرفته است. به زبان ساده، کسانی که به این کشور سفر می کنند می توانند با ویزا یا اقامت ترکیه در استانبول اقامت کنند. البته لازم به ذکر است که اتباع خارجی با اقامت دائم ترکیه می توانند خانه بخرند، در واقع افراد بدون اقامت دائم این کشور نمی توانند خانه بخرند.

برای اجاره خانه با هم

یکی از رایج ترین روش هایی که بسیاری از افراد برای اجاره خانه در استانبول انتخاب می کنند، اجاره خانه با هم است. در واقع افراد با مراجعه به سایت ها و آژانس های املاک معتبر می توانند با افراد دیگر هم اتاقی شوند. از آنجایی که برخی از خانه ها در استانبول گران هستند، بسیاری از افراد با اشتراک خانه در استانبول، اجاره ماهانه کمی را پرداخت می کنند.

بندهای مهم در قرارداد اجاره

ثبت قرارداد اجاره اصلی ترین و مهمترین اقدام در هنگام اجاره خانه در استانبول می باشد. این قرارداد می تواند نگرانی افراد را بابت سکونت طولانی مدت کم کند. به همین دلیل وارد کردن دقیق تمام اطلاعات خانه، مالک و مستاجر یکی از وظایف اصلی طرفین است.

آدرس دقیق منطقه و خیابان و کوچه حتی شماره منزل

نوع ملک اجاره ای (آپارتمان، منزل شخصی، تجاری و ...)

نام کامل مالک، نام و کد کشور

آدرس مالک

نام مستاجر و شماره شناسه TR

آدرس مستاجر اضافی

تاریخ قرارداد اجاره و مدت آن

هزینه اجاره خانه برای یک ماه یا یک سال در استانبول

نحوه پرداخت اجاره بها

شماره کارت مالک را برای سپرده اجاره وارد کنید

وضعیت ملک (مبله یا غیر مبله)

ثبت تجهیزات در سایت های اجاره

چگونه ملک مناسب پیدا کنیم؟

اگر تجربه ای در خرید یا اجاره خانه در استانبول ندارید، بهترین گزینه تماس با آژانس املاک است. آژانس املاک در ایران و حتی ترکیه وجود دارد. می توانید با مشاورین ما در سایت هف هشتاد تماس بگیرید و اطلاعات موثقی در مورد اجاره خانه در استانبول به دست آورید.

یکی دیگر از راه های اجاره آپارتمان در استانبول تماس مستقیم با مالک است. بسیاری از مالکان در ترکیه اطلاعات دقیقی در مورد املاک خود به اشتراک می گذارند و آنها را از طریق آژانس های املاک یا وب سایت های محلی اجاره یا می فروشند. شما می توانید با مراجعه به خرید یا اجاره خانه در ترکیه مناسب ترین خانه را برای خود انتخاب کنید.

وظایف مستاجر در قبال صاحبخانه

وظیفه موجر در قبال موجر یکی از مهم ترین اصولی است که موجر باید از آن پیروی کند. در واقع اگر مالک تمام شرایط و وظایف را به درستی انجام دهد، باز هم می تواند مدت زیادی در همان خانه بماند. مهمترین وظایف مستاجر در برابر صاحبخانه به شرح زیر است:

مستاجر مسئولیت نگهداری از ملک اجاره ای را بر عهده دارد.

مستاجر موظف است به فرهنگ موجود در آپارتمان احترام بگذارد و با دیگران رفتار خوبی داشته باشد.

مستاجر حق ندارد ملک را به اجاره واگذار کند و به دیگری واگذار کند.

مستاجر حق تعمیر، تغییر یا نوسازی ملک را ندارد و فقط با اجازه کتبی مالک می تواند این کار را انجام دهد.

پس از پایان مدت اجاره و در صورت عدم تمدید، مستاجر باید خانه را به همان وضعیتی که تحویل داده شده، تحویل دهد.

مستاجر برای نصب تجهیزاتی مانند آبگرمکن، شوفاژ، ماهواره، درب و ... باید مجوز کتبی دریافت کند.

در صورت تأخیر مستاجر در تاریخ تخلیه، باید هزینه تأخیر پرداخت کند.

در صورتی که شرط پیش پرداخت در قرارداد اجاره ذکر شده باشد، مستأجر مکلف به پرداخت آن است.

مستاجر هنگام اجاره خانه مبله باید تمامی اثاثیه را بدون مشکل به صاحب خانه تحویل دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد