محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

12 مرحله برای تعمیر پکیج دیواری


پس از نصب پک دیواری باید به فکر سرویس پک در طول زمان باشید زیرا این کار برای بهبود عملکرد و همچنین رفع ایرادات پک ضروری است. با تهیه مقاله 12 مرحله مهم سرویس پکیج دیواری، سعی کردیم با نمایش تصاویری از قسمت های مهم پکیج، مطالب را به راحتی درک کنیم. همکاران گرامی با استفاده از دستورالعمل های این مقاله می توانند بررسی کنند که آیا تعمیر پکیج توسط سرویس به درستی انجام شده است یا خیر. علاوه بر این، می توانید بسته را خودتان سرویس کنید و هزینه سرویس دهی به دیگران را کاهش دهید. ما در مقاله ای جداگانه، پچ کردن دسته ای را با جزئیات بیشتری توضیح داده ایم. برای تکمیل اطلاعات خود این مقاله را بخوانید.

نحوه تعمیر کیت دیواری

به یاد داشته باشید اگر مراحل سرویس پکیج دیواری به درستی انجام نشود، پکیج به خوبی کار نمی کند و ممکن است اصلا کار نکند. نکته بسیار مهم این است که موارد متعددی از انفجار در حین سرویس گزارش شده است. توصیه کارشناسان Elo Piping برای سرویس و تعمیر پکیج رعایت نکات ایمنی و تسلط بر کار می باشد. خوشبختانه این روزها اکثر پک های دیواری دارای سیستم عیب یابی خودکار هستند که توجه به علائم آن و اطلاع از این عیوب و کدهای عیبی که نشان می دهند بسیار مهم است. البته اگر این مکانیزم وجود نداشته باشد، می توان با ارائه سرویس به موقع، عیوب موجود را شناسایی کرد. در این مقاله به اختصار به ۱۲ مرحله تعمیر پکیج دیواری می پردازیم.

نمک کاری 1 بسته

یکی از ملزومات دستگاه پکیج افتادن است و بهتر است این کار با استفاده از تله های رسی پلی فسفات در زمان مناسب انجام شود. نکته مهم: در صورت استفاده از تله الکترومغناطیسی، نصب شیر خنک کننده آب خنک کننده ضروری است.

2- مرحله دوم سرویس پکیج دیواری = تنظیم فشار آب

کنترل شیرها برای تعمیر پک دیواری شما مهم است. زیرا اگر فشار آب ورودی به دستگاه کم یا زیاد باشد باعث آسیب به دستگاه می شود.

3- کنترل عملکرد دو مدار گرمایش و سرمایش

دو مدار موجود در بسته را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند.

4- محور پمپ سیرکولاسیون را آزاد کنید

گرفتگی ستون ها باعث ایجاد مشکلاتی در پمپاژ و گردش آب می شود که با بررسی و سرویس پمپ سیرکولاسیون در حین سرویس پکیج کمک زیادی به گردش آب سرد و گرم می کند.

5- تنظیم شیر گاز مرحله 5 تعمیر پکیج

چک کردن شیر گاز و تنظیم پیچ و مهره برای استفاده از دستگاه باید توسط یک متخصص انجام شود زیرا اگر به درستی انجام نشود باعث ایجاد مشکل در فشار گاز می شود. علاوه بر موارد ذکر شده، استفاده از فیلتر صحیح روی شیر گاز باعث ماندگاری بیشتر آن می شود.
 برای تعمیر پکیج خود با نمایندگی ایران رادیاتور کرج تماس بگیرید.

6- هنگام تعمیر پکیج دما را تنظیم کنید

برای جلوگیری از سرد یا بیش از حد گرم شدن محیط و رساندن محیط به دمای مناسب باید از کلیدهای حد تنظیم و ترموستات های نصب شده روی رادیاتور استفاده کنید.

7- عملکرد دستگاه دودکش را بررسی کنید

یکی از وظایف اصلی بررسی عملکرد فن در بسته های فن است. اگر پک دیواری دارای فن نیست، مسیر دودکش را بررسی کنید تا از عدم وجود مانع مطمئن شوید. حال سوال اینجاست؛ این کار برای تعمیر پکیج چگونه باید انجام شود؟ می توانید مسیر دودکش را با انداختن یک جسم کوچک در آن تست کنید و اگر مسیر صاف باشد، جسم به راحتی از مسیر دودکش عبور می کند. لازم به یادآوری است که دور دودکش نباید زیاد باشد و هر دودکش برای یک دستگاه طراحی شده است. از سالم بودن دودکش، عدم نشتی اتصالات و باز بودن دریچه های اکسیژن مانند محتویات بسته اطمینان حاصل کنید. خطر خفگی و مرگ خاموش وجود دارد.

8. حمل و نقل مهمترین مرحله سرویس دهی است

این مرحله یکی از قسمت های مهم سرویس پکیج است که پس از گرم شدن رادیاتورها انجام می شود.

چگونه تهویه بر عملکرد بسته تاثیر می گذارد؟

1- به بهبود راندمان سیستم گرمایشی و بلوک های رادیاتور کمک می کند.

2- خطر نشت آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

3- صدا و آسیب تجهیزات را کاهش می دهد.

4- باعث استفاده درست از گاز و کاهش هزینه های آن می شود.

هنگام تخلیه آب گرم بخاری مراقب باشید که به کارکنان چمدان آسیب نرسانید.

9- نظافت جزئی

یکی از کارهای کلیدی و یکی از مهمترین مراحل نگهداری کیت تمیز کردن، جابجایی و گردگیری و در مواقع لزوم شستشوی قطعات است.

حال این سوال پیش می آید که هنگام تعمیر پکیج چه قطعاتی باید شسته شوند؟

قطعاتی که باید در حین سرویس بسته بندی شسته شوند:

1- دو مبدل ثانویه و یک الکترود فن

2- فلو سوئیچ چون اگر این قسمت کثیف باشد آب گرم تولید نمی کند.

3- از سیاه شدن و دودی شدن مدار و دیواره های اطراف رادیاتورها جلوگیری شود

هدف از تمیز کردن بدنه و قاب دستگاه چیست؟

هدف از تمیز کردن این است که دستگاه به درستی کار کند که عملکرد آن را بهبود می بخشد و عملکرد حرارتی کل سیستم را افزایش می دهد.

10- تعویض قطعات مرحله 10 پکیج سرویس

بهترین راه و یکی از مهمترین قسمت های دیوار کاری سالیانه تعویض کارتریج پلی فسفات با حلقه های O برای بلوک پیستون می باشد. بستگی به نحوه مشاهده نتایج دارد.

11 تعمیر نشتی آب

مواردی مانند سیستم لوله کشی رادیاتور و پکیج دیواری را بررسی کنید تا از نشتی آب مطمئن شوید و در صورت وجود آن ها را برطرف کنید.

12- بررسی نهایی اجزای سیستم و پکیج

در پایان پکیج سرویس قطعاتی مانند شیر تسکین، کلید لیمیت، شیر رادیاتور، ntc، شیلنگ و اتصالات گاز را تست و بررسی کنید. در مرحله آخر دستگاه را روشن کرده و از کارکرد آن مطمئن شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد