محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

خواص آمینو اسیدها در بدنسازی که هیچکس از آن خبر ندارد!


این روزها ورزشکاران و علاقه مندان به بدنسازی همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود عملکرد و افزایش قدرت خود هستند. یکی از مهمترین موارد مورد نیاز برای رسیدن به این هدف، استفاده از اسیدهای آمینه به ویژه آمینو آب پنیر است. آمینو وی مجموعه ای از اسیدهای آمینه است که برای رشد و تقویت عضلات نقش مهمی در ساخت بدن دارند. این مکمل با ترکیب اسیدهای آمینه مختلف، عمدتاً اسیدهای آمینه ضروری که توسط بدن تولید نمی شوند، ساخته شده و با بهبود عملکرد ورزشی به جلوگیری از آسیب عضلانی کمک می کند. بنابراین، بسیاری از بدنسازان و افراد علاقه مند به بهبود عملکرد و رشد عضلات از مکمل های اسید آمینه استفاده می کنند. این مکمل محبوب به صورت تجاری در قالب کپسول، پودر یا نوشیدنی موجود است. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق خواص آمینو وی در بدن سازی می پردازیم، موارد مصرف و عوارض آن را توضیح می دهیم. برای خرید مکمل اصل با ما همراه باشید.

فواید آمینو وی در بدنسازی چیست؟

مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف آمینو وی برای بدنسازی باعث افزایش سطح انرژی، چربی سوزی، عضله سازی، افزایش قدرت و تسریع ریکاوری بعد از تمرین می شود. این مکمل منحصر به فرد است زیرا می تواند مستقیماً در بافت عضلانی جذب شود و سوخت بدن را تامین کند. برای درک بهتر تاثیر آمینو وی در بدنسازی در مطلب زیر به توضیح خواص آمینو وی می پردازیم.

رشد و ترمیم عضلات را افزایش می دهد

آمینو وی حاوی آمینو اسیدهای ضروری و غیر ضروری است که نقش مهمی در ساخت و ترمیم عضلات بدن دارند و در ساخت و بازسازی آنها بسیار موثر هستند. در واقع اجزای این مکمل به عنوان پروتئین عمل می کنند و افزایش مصرف آنها می تواند باعث افزایش سنتز پروتئین شود که در بهبود رشد و حفظ توده عضلانی بسیار مفید است. اگر هدف شما افزایش حجم عضلانی و بهبود ترکیب بدن است، مصرف آمینو وی به میزان لازم برای عملکرد و استقامت بهتر در طول تمرینات بدنسازی بسیار مناسب است.برای اطلاع از قیمت پودر اولترا وی پرو یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.


چربی سوزی و کاهش وزن

از دیگر خواص آمینو وی در بدنسازی کاهش وزن و چربی سوزی است، اما مصرف این مکمل به تنهایی کافی نیست و باید با برنامه های تمرینی مناسب و رژیم غذایی منظم و سالم همراه باشد. آمینو وی یکی از اسیدهای آمینه است که باعث افزایش تجزیه و متابولیسم چربی ها می شود. هنگامی که وزن کم می کنید، ممکن است همراه با کاهش وزن مقداری توده عضلانی از دست بدهید. بنابراین آمینو وی قادر است این اثر منفی را کاهش داده و از تحلیل رفتن عضلات نیز جلوگیری کند.

تولید هورمون های رشد را افزایش دهید

HGH نقش مهمی در رشد و ترمیم عضلات، کاهش چربی بدن و افزایش عملکرد ورزشی دارد و استفاده از Amino Way می تواند سطح HGH را افزایش دهد. با افزایش هورمون رشد، میزان پروتئین تولید شده در بدن افزایش می یابد. این ماده به بهبود عملکرد در طول تمرینات ورزشی و همچنین رشد و حفظ عضلات بدن کمک می کند.

حفظ تعادل نیتروژن

تعادل نیتروژن در بدنسازی بسیار مهم است و یکی از خواص اسیدهای آمینه در بدنسازی محسوب می شود. ورزشکاران و بدنسازان برای رشد ماهیچه ها به تعادل نیتروژن مثبت نیاز دارند و باید نیتروژن بیشتری نسبت به مقدار طبیعی باقی مانده در بدن جذب کنند. بنابراین آمینو وی به عنوان پروتئین ساز نقش موثری در این تعادل دارد.

عوارض آمینو وی چیست؟

اگرچه آمینو وی خواص زیادی برای بدنسازی دارد، اما در برخی افراد می تواند عوارض یا علائم ناخوشایندی ایجاد کند. این عوارض معمولاً نادر و نسبتاً خفیف هستند. به همین دلیل در صورت داشتن شرایط خاص یا بیماری زمینه ای، بهتر است قبل از مصرف هر نوع مکملی با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

به طور کلی، استفاده بیش از حد از اسیدهای آمینه یا استفاده غیر استاندارد از آنها، به ویژه در افراد مبتلا به مشکلات حاد، عوارض زیر را به همراه خواهد داشت:

باعث مشکلات کلیوی می شود

اثرات نامطلوب بر روی کبد

باعث مشکلات گوارشی می شود

حالت تهوع و اسهال

درد عضلانی

آلرژی

افزایش قند خون

نحوه مصرف آمینو وی

نحوه مصرف آمینو وی به مواردی مانند هدف رژیم غذایی (عضله سازی یا کاهش وزن)، وضعیت سلامتی، نوع ورزش، وزن بدن و نیازهای تغذیه ای فرد بستگی دارد و نمی توان گفت چقدر باید بخورد . برای همه مردم با توجه به توصیه های مربی، بهترین زمان مصرف این مکمل بعد از بیدار شدن از خواب در صبح، قبل و بعد از تمرین و قبل از خواب شب است. البته قبل از ادامه مصرف آمینو وی یا سایر مکمل ها با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید و دستورالعمل تهیه آن و میزان آمینو وی را در بسته بندی به دقت مطالعه کنید.

خلاصه

در این مقاله به بررسی تاثیرات آمینو وی در بدنسازی و بررسی خواص آن می پردازیم. اگر قصد خرید مکمل های آمینو وی را دارید، می توانید به داروخانه های بزرگی مانند فروشگاه اینترنتی بتادارو مراجعه کنید. Betadaro دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو است و اصالت تمام محصولات خود را تضمین می کند. همچنین در صورتی که تعداد سفارش شما بیشتر از سقف تعیین شده باشد به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد