محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

محتوای ناب

محتوای ناب و به روز اینترنتی

آیا پاکسازی پوست مضر است؟

آیا پاکسازی پوست مضر است؟ آیا پاکسازی پوست مضر است؟
پاکسازی پوست یکی از موثرترین روش های درمان زیبایی، بهبود و کاهش بیماری های پوستی است. به این ترتیب سلول های مرده از شاخ اپیدرم و آلودگی های سطحی پوست زدوده شده و باعث سلامت و زیبایی پوست می شود. با توجه به اینکه تاکنون هیچ درمانی شناخته نشده است که ممکن است اصلا مضر نباشد، علاوه بر آنچه در روش های پیشرفته سفید کردن پوست توضیح دادیم، در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که آیا شستشوی پوست بد است؟
در ابتدا بهتر است به فواید پاکسازی پوست نگاهی بیندازیم و سپس فواید و عوارض آن را با هم مقایسه کنیم.
آیا پاکسازی پوست مضر است؟ ارائه
فواید پاکسازی پوست
قسمت سطحی پوست صورت شامل لایه شاخی یا بافت مرده است. نقش اصلی این لایه محافظت از لایه های زیرین پوست در برابر آلودگی های محیطی مانند میکروارگانیسم های بیماری زا، نور مضر خورشید، گرد و غبار و آلودگی است.
از طرفی ضخامت این لایه شاخی می تواند باعث کاهش اکسیژن و تحریک پوست شود.
پاکسازی پوست با کاهش بافت مرده به حفظ نرمی و لطافت بافت و اکسیژن رسانی به بافت زنده یعنی درم کمک می کند. این بافت زنده حاوی کلاژن و پروتئین است که خاصیت ارتجاعی و ارتجاعی پوست را فراهم می کند.
همچنین پاکسازی پوست در دوران بارداری برای درمان جوش یا آکنه، آکنه و کک و مک و لک توصیه می شود.
همچنین بخوانید: عوارض و خطرات رنگ کردن مو برای برخی افراد
یکی از عوامل ایجاد جوش به خصوص جوش های سر سیاه، ترکیب چربی پوست و اکسیژن هوا است. با تمیز کردن پوست، چربی روی اپیدرم کنترل می شود و احتمال ایجاد جوش و آکنه را کاهش می دهد. ضمناً در طی این روش تحویل سر سیاه و سفید به صورت مستقیم و بدون مزاحمت انجام می شود.
افزایش گردش خون یکی از مزایای مهم پاکسازی صورت است. در طول فرآیند پاکسازی، مالش دایره‌ای مواد پاک‌کننده روی پوست صورت، خون رسانی موثر به بافت زیرین پوست را تضمین می‌کند.
مراحل پاکسازی صورت
مرحله اول کندر است که به مرطوب شدن و نرم شدن سطح پوست کمک می کند و با کاهش چسبندگی کراتینوسیت ها به سطح پوست به برداشتن بافت های مرده و پاکسازی پوست کمک می کند.
مرحله دوم یا لایه برداری و پاکسازی پوست شامل شستشوی پوست با مواد لایه بردار است. در این مرحله مواد لایه بردار به صورت دورانی روی پوست ماساژ داده می شود و باعث خون رسانی به پوست می شود.
پس از این دو مرحله، پوست آماده دریافت مواد مغذی است. مرحله سوم شامل استفاده از مرطوب کننده ها و لوسیون ها است. علاوه بر این، بسیاری از ماسک های صورت در این مرحله برای رهایی از آلودگی، تامین ویتامین و آب استفاده می شود.
عوارض پاکسازی صورت
همانطور که گفتیم هیچ درمان شناخته شده ای نمی تواند کاملا بی خطر و بدون مشکل باشد. پاکسازی پوست یکی از قدیمی ترین روش های زیباسازی غیر جراحی است که علاوه بر رفع آلودگی پوست، به افزایش گردش خون در پوست، کاهش بیماری های پوستی و رطوبت رسانی و تغذیه پوست کمک می کند.
همچنین بخوانید : چرا پوست من تیره و کدر است؟
یکی از مهم ترین نکات مراقبت از پوست، افزایش آگاهی از مراحل و روش های آن است.
برخی افراد قبل از اینکه درک کاملی از سیستم پاکسازی صورت داشته باشند، شروع به خوددرمانی می کنند که باعث ایجاد مشکلاتی برای پوست آنها می شود. به عنوان مثال، هنگام تمیز کردن پوست در خانه با محصولات شیمیایی، ممکن است عوارض جانبی مانند درماتیت، لکه ها و لایه برداری روی سطح پوست یا حساسیت به محصولات مورد استفاده ایجاد شود.
همچنین در بسیاری از موارد، پاکسازی صورت به تنهایی نمی تواند مشکلات شدید پوستی مانند آکنه یا جوش را درمان کند.
یکی دیگر از اثرات پاکسازی این است که پوست پس از درمان به نور خورشید، برخی از لوازم آرایشی و حتی لمس بیشتر حساس می شود.
اگر درمانگر در فرآیند تمیز کردن پوست مهارت کافی نداشته باشد، احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد، به خصوص در افرادی که پوست حساس و شکننده دارند.
منافذ ممکن است تا چند روز پس از لایه برداری بزرگ شوند.
علاوه بر این، در موارد نادر، مواد سوزاننده مورد استفاده در پاکسازی پوست می توانند مشکلات پوستی مانند تاول را تشدید کنند و باعث واکنش های آلرژیک دیگر مانند قرمزی یا چروک شدن پوست شوند. به یاد داشته باشید که اگر پوست شما دارای لک، آفتاب سوختگی، زخم های فعال و عفونی است، بهتر است آنها را نسوزانید.
بهداشت یکی از عناصر اصلی هر فرآیند درمانی است. استفاده از کندر و ابزارهای استریل نشده هنگام پاکسازی پوست باعث افزایش رشد باکتری ها در صورت و ایجاد جوش و آکنه می شود.
آیا تمیز کردن پوست در دوران بارداری خطرناک است؟
با توجه به آنچه گفتیم، بخش مهمی از پاکسازی پوست، استفاده از بخور و ادویه است. استفاده از این مواد به خودی خود مشکلی در بارداری ایجاد نمی کند.
همچنین بخوانید : آشنایی با ویتامین درمانی و پروتئین درمانی پوست
یکی از مهم ترین نکاتی که باید در تمیز کردن صورت در دوران بارداری به آن توجه کنید، استفاده از محصولات ارگانیک به جای مواد شیمیایی است. با این حال، قبل از شروع شستن صورت، بهتر است از پزشک خود بپرسید و وضعیت خود را روشن کنید، زیرا برخی از محصولات ارگانیک حاوی ارگانیسم های مبتنی بر سویا می توانند دارای اثر استروژنیک (و همچنین تراتوژن و جهش زا در کودک به خصوص) باشند. در سه ماهه اول). بارداری) سلامت مادر و کودک را به خطر می اندازد.
مه پاش طولانی مدت صورت می تواند تنفس مادر را مختل کند، بنابراین در دوران بارداری از مه بلندتر استفاده کنید.
اگر از روش‌های مکمل (دیگر روش‌های زیبایی مانند RF) برای پاکسازی پوست استفاده می‌کنید، توجه به این نکته ضروری است که تمام درمان‌های سبک، درمان‌های فشرده و درمان‌های ضد التهابی در دوران بارداری ممکن است آسیب ببینند. قبل از استفاده از هر روش پیشگیری از بارداری با پزشک خود صحبت کنید.
آیا پاکسازی پوست واقعا بد است؟
با توجه به توضیحاتی که در بالا ذکر شد و با توجه به اینکه هیچ یک از روش های درمانی شناخته شده بی ضرر نیستند، پاکسازی پوست اثری کوچک و کوتاه مدت دارد که به سرعت از بین می رود. بنابراین نباید به اطلاعات منتشر شده در برخی منابع در این مورد توجه کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد